Taideaineet ja kädentaidot

Kuvataiteen opetus sisältyy kaikkeen opetukseen vihkotöiden muodossa. Mehiläisvahaliiduilla  syntyvät alimmilla luokilla suuret ja värikkäät satukuvat. Kolmannella luokalla oppilaat saavat käyttöönsä puuvärit, jotka mahdollistavat yksityiskohtien piirtämisen. Aamutunti kerran viikossa on varattu akvarellimaalaukselle. Elävät sävyt loihditaan paperille märkää-märälle tekniikalla. Muotopiirustus on luokilla 1-5 oma oppiaineensa, joka kehittää  piirustustaitoa. Kuvaamataitoa on omana aineenaan kaikilla luokka-asteilla.

Jokaiseen koulupäivään kuuluu koulussamme myös musiikkia, ainakin kaikilla alimmilla luokilla. Alaluokilla jokainen päivä alkaa aamutoimilla, jotka muodostuvat loruista ja lauluista. Pentatonisen huilun soittoa aletaan harjoitella ensimmäisellä luokalla. Myöhemmin opetellaan soittamaan myös kannelta ja kitaraa. Koulussamme toimii alaluokkalaisten kuoro ja viulukerho. Viimeisillä luokilla opetukseen tulevat myös sähköiset soittimet.

Käsitöitä on alaluokilla kaksi tuntia viikossa. Ensimmäisenä vuonna opetellaan neulomaan, toisella luokalla virkkaamaan. Myöhemmin muun muassa tehdään ristipistoja ja ryijyjä, kehrätään lankaa ja ommellaan nukkeja. Kolmannella luokalla tulevat tekstiilitöiden rinnalle puutyöt. Kolmosluokkalaiset tekevät joka vuosi jonkun suuremman rakennusprojektin. Näiden tuloksena koulumme pihalle on syntynyt jo kaksi sadekatosta ja leikkimökki, sekä neljännen luokan perälle hieno parvi.

Myös puutarhanhoito on käytännön työ, jota oppilaat pääsevät kokeilemaan. Kolmannen luokan oppilaat viljelevät viljaa ja myöhemmin itse viljellystä viljasta jauhetaan jauhoja, joista saadaan lopulta itse leivottua leipää.