Poissaolot

Koulunkäynti on oppilaille työtä. Tämä säännöllinen työn tekeminen keskeytyy pahoin, kun perheen lomamatkoja järjestetään kouluaikana. Opettajakuntaan tulee usein anomuksia koskien matkoja ympäri maailmaa tai vuosittain toistuvia, usean päivän kestäviä lomia niin kotimaassa kuin naapurimaissakin.

Ylimääräiset lomat eivät sovi millään tavalla jaksomuotoiseen opetukseen, vaan jättävät aina jälkensä!  Luokanopettaja tai luokanvalvoja voi myöntää 1-3 päivän vapaan. Pidempiin poissaoloihin tulee pyytää lupa kirjallisesti opettajakunnalta, joka päättää torstaisissa opettajakokouksissa puoltaako vai vastustaako opettajakunta anomusta.

Loma-anomuksen voi tehdä sähköisellä lomakkeella:

Koulu ei ole velvollinen järjestämään tukiopetusta, jos oppilas on poissa koulusta loma-ajan ulkopuolella tapahtuvan matkan vuoksi.

Jos oppilas sairastuu, tulee huoltajan ilmoittaa välittömästi asiasta luokanopettajalle tai luokanvalvojalle. Luvattomista poissaoloista oppilas saa rangaistuksen.