Näytelmät ja ilmaisutaito

Koulustamme valmistuu jokaisena lukuvuonna kaksi kokoillan näytelmää, kun 5.luokka ja 8.luokka  valmistavat omansa. Oman näytelmän valmistaminen on luokalle suuri projekti, johon kaikki ottavat osaa.

Tämän lisäksi Porin seudun steinerkoulussa tehdään  myös muita näytelmäprojekteja: vuosina 2010 ja 2018 tehtiin Mörköooppera-musikaali yhteistyössä Palmgrenopiston kanssa. Musikaalissa esiintyivät kaikki 5. ja 6. luokan oppilaat sekä koulumme henkilökuntaa. Musiikin säestyksestä vastasi Palmgrenopiston bändi koulumme musiikin opettajan johdolla sekä Porin steinerkoulun entinen oppilas.

2010 syksyllä valmistui toinen suurempaa huomiota kerännyt esitys. Koulumme näytelmäkerho  valmisti  tyttökuoro Sävelsirkkujen ja japanilaisen Nishinomya boys and girls choruksen  kanssa Minna Liettyä-Tynin ohjauksessa Lintukansan tyttäret- musiikkinäytelmän. Tämä japanilaista kulttuuria ja varjoteatteria yhdistelevä kalevala-aiheinen näytelmän esitettiin osana Pori Folk-tapahtumaa. Näytelmä esitettiin kaksikielisenä- sekä suomeksi, että japaniksi. Japanista saapui esityksiä varten vieraaksemme 40 henkinen kuoro, joka Porissa majoittui esiintyjien koteihin. Näin luotiin elämyksellistä kulttuurin vaihtoa ja uusia ystävyyssuhteita toiselle puolelle maailmaa. Syksyllä 2011 koulumme näytelmäkerho ja tyttökuoro Sävelsirkut tekivät vastavierailun ja lähtivät esittämään Kalevala-saagaa Japaniin.